ХІХ Всеукраїнська конференція для учнів асоційованих шкіл ЮНЕСКО

18–21 лютого 2018 р. відбулася ХІХ  Всеукраїнської конференції для учнів асоційованих шкіл ЮНЕСКО,  ігрова сесія 2018 року «Сталий туризм задля розвитку: на шляху до гарантованого споживку, справедливого суспільства, надійного збереження планети» імітаційної рольової гри «Модель ЮНЕСКО», присвяченої проголошеному ООН Міжнародному року сталого розвитку задля розвитку.

Конкурсний відбір вісімнадцяти організацій-учасниць конференції з кола організацій-претендентів – асоційованих шкіл ЮНЕСКО в Україні (28 шкіл-претендентів) здійснювався Секретаріатом Гри на основі їх участі  у творчому конкурсі «Зустріч у мережі» в рамках нульового (підготовчого) етапу Гри, а саме Творча сесія I: фестиваль-конкурс стільникового фільму учнів асоційованих шкіл ЮНЕСКО в Україні «Моя школа – туристичний об’єкт: мандруймо, насолоджуймося, поважаймо»; Творча сесія II: фестиваль-конкурс спільних проектних заявок учнів і вчителів асоційованих шкіл ЮНЕСКО в галузі сталого туризму «Пропиши свій рідний край на туристичній мапі світу!», а також персоналізоване тестування та обмін офіційними листами. Виконавши всі робочі завдання,  Житомирська міська гуманітарна гімназія № 23 була включена до числа учасників конференції та представлена у складі команди-прототипу «ГІД» (гурт ініціативних дослідників) у складі: керівник команди – заступник директора з виховної роботи Рибачук Тетяна Дмитрівна, капітан – Остапчук Анастасія, учениця 11-Г, учасники – Корзун Анна, учениця 11-Б, Андрущенко Богдан, учень 10-В.

Мета ігрової сесії 2018 р. – із використанням активних навчальних  технологій залучити учнів асоційованих шкіл ЮНЕСКО в Україні до  конструктивної дискусії щодо економіки та екології сталого туризму, а також зв’язку сталого туризму та соціального розвитку, актуалізуючи питання зисків місцевих громад і просування Глобального етичного кодексу туризму, доступу до ресурсів, функціонування глобальних туристичних мереж, економіки знань, етики відповідальної глобальної громадянськості, гендерної рівності та  міжкультурного діалогу, раціональних моделей споживання та екотуризму, з урахуванням досвіду ЮНЕСКО, передової міжнародної та вітчизняної  практики.

?Грай на боці ЮНЕСКО: ігрову сесію-2018 імітаційної рольової гри «Модель ЮНЕСКО» в Артеку завершено!

Секретаріат Гри інформує учасників ігрової сесії-2018 про завершення IV-ї сесії «Моделі ЮНЕСКО» в Україні та оприлюднює офіційні підсумкові результати змагання.

 21 лютого 2018 р. у міжнародному дитячому центрі «Артек» (Artek.UA) підписанням підсумкової Артеківської декларації https://facebook.com/UNESCOmod/posts/2062409600701783 та перемогою делегації ?? Об’єднаного Королівства Великої Британії та Північної Ірландії завершилася чергова сесія імітаційної рольової гри «Модель ЮНЕСКО».

 Захопивши лідерство в середині другого ігрового дня в жорсткій боротьбі з делегаціями  Франції та Японії, в яку наприкінці першого ігрового дня, 19 лютого, спробувала втрутитися делегація  України, команда ОК надалі вже не поступилася ним ані перед ким. Тож Секретаріат Гри щиро вітає звитяжців і учасників ігрової сесії – учнів 9-11 класів асоційованих шкіл ЮНЕСКО в Україні, а також усіх друзів «Моделі ЮНЕСКО» в Україні – знавців етикету і майстрів комунікації – з черговою перемогою ефективних переговорних стратегій і мирних практик розв’язання конфліктів.

?Чергова сесія «Моделі ЮНЕСКО» відбулася 18–21 лютого 2018 р. у рамках проекту «Зіграй на боці ЮНЕСКО…», реалізованого автором і розробником Гри, кафедрою ЮНЕСКО «Права людини, мир, демократія, толерантність і взаєморозуміння між народами» в Національному університеті «Києво-Могилянська академія» (НаУКМА, Національний університет “Києво-Могилянська академія”), за Програмою участі Організації в заходах держав-членів 2016-2017 рр. Вона стала можливою завдяки фінансовій підтримці з боку Секретаріату ЮНЕСКО, патронату Національної комісії України у справах ЮНЕСКО, а також сприянню Міністерства освіти і науки України (Міністерство освіти і науки України) та Координаційної ради програми «UNITWIN / кафедри ЮНЕСКО» в Україні. Тематично сесія була присвячена підсумкам проголошеного ГА ООН Міжнародного року сталого туризму задля розвитку (2017).

 У конкурсному відборі, що відбувся напередодні Гри під орудою Національного координатора проекту «Асоційовані школи ЮНЕСКО» (ПАШ) в Україні М. К. Глоби, взяли участь більше половини з 68 вітчизняних шкіл – учасниць проекту ПАШ. У підсумку, відзнявши ?тематичне стільникове кіно і / або написавши  тематичну проектну заявку, 18 лютого на Гру прибули заряджені на перемогу трійки гравців – команди-прототипи з 18 кращих шкіл ЮНЕСКО на чолі зі своїми вчителями, що представляли 10 регіонів України, – загалом 72 особи (54 учні та 18 учителів – без урахування 8 членів Секретаріату гри)

1️⃣ Команди-прибульці пройшли складний ігровий шлях від бліц-презентації Гри надвечір 18 лютого до перших вранішніх вправлянь зі столовими приборами під час сніданку 19 лютого, а потім – припорошених морозом Пущі-Водиці строгих дрес-кодів і складних розсадок церемонії урочистого відкриття форуму. Той шлях завершився тематичним, спортивно-інтелектуальним квестом ?«Пілігрим-шоу», після якого учасники за спортивним принципом об’єднались у складі 6 делегацій із 9 осіб (1 головний делегат, 3 делегати, 4 експерти, 1 секретар). За кожну делегацію грали разом команди-прототипи трьох різних шкіл ЮНЕСКО. Самі ж делегації представляли Іспанію, Францію, Німеччину, Японію, Об’єднане Королівство Великої Британії та Північної Ірландії, а також Україну як приймаючу сторону. Перші п’ять держав були відібрані Секретаріатом Гри за рейтингом конкурентоспроможності в галузі мандрівок і туризму Всесвітнього економічного форуму (2017).

Взявши участь надвечір 19 лютого в бліц-презентації власних держав «Країни і люди» (тур вальсу і пантомімічний етюд на впізнавання держави), делегації закінчили перший офіційний ігровий день у такому порядку: 1.  Франція. 2.  Об’єднане Королівство Великої Британії та Північної Ірландії. 3.  Японія. 4. Україна. 5.  Німеччина. 6.  Іспанія.

2️⃣ Вранішні випробування другого ігрового дня, 20 лютого, а саме претендент-шоу «Знання – сила!» (вікторина на знання ЮНЕСКО і конкурс «кричалок» за темою чинного Міжнародного року), дозволили сформувати склад Бюро імітованої в Грі Міжнародної конференції держав-членів ЮНЕСКО «Сталий туризм задля розвитку: на шляху до гарантованого споживку, справедливого суспільства, надійного збереження планети». На той час турнірна таблиця Гри мала такий вигляд: 1.  Об’єднане Королівство Великої Британії та Північної Ірландії. 2.  Франція. 3.  Японія. 4.  Іспанія. 5.  Україна. 6.  Німеччина.

 Друга половина 20 лютого була присвячена імітації Міжнародної конференції держав-членів ЮНЕСКО «Сталий туризм задля розвитку: на шляху до гарантованого споживку, справедливого суспільства, надійного збереження планети». Впродовж двох пленарних сесій, а також сесій трьох робочих груп делегації вправлялися в дотриманні дрес-коду, схем розсадок, правил процедури і виступів із приводу позиції, а також норм щодо звертань та вимог до оформлення тексту Спільного підсумкового документа – Декларації «Сталий туризм задля розвитку: мандрівка в майбутнє, що починається сьогодні». Всі ці ігрові моменти ділового та професійного спілкування – паралельно з відбуттям-прибуттям делегацій до їдальні, резиденцій, ігрових майданчиків, а також поведінкою за столом, користуванням столовими приборами і тематикою застільних бесід – старанно фіксувалося та об’єктивно оцінювалося наданими всім делегаціям змінними суддями-обліковцями в режимі нон-стоп.

? В підсумку, провівши серед делегацій конкурс преамбул до Декларації, а також допомігши учасникам Гри організувати одноголосне прийняття самої Декларації, яка стала компромісним результатом роботи сесій, складних переговорних процесів на полях Конференції та підсумкових зусиль Редакційної комісії, Секретаріат Гри на чолі з Генеральним директором і автором вітчизняного формату «Моделі ЮНЕСКО», завідувачем кафедри ЮНЕСКО в НаУКМА, членом Національної комісії України у справах ЮНЕСКО, Головою Координаційної ради програми «UNITWIN / кафедри ЮНЕСКО», доктором філологічних наук, професором Ю. І. Сватком оголосив остаточний вердикт.

 Тож надвечір 20 лютого п’єдестал Гри постав у такому вигляді:

1️⃣  Об’єднане Королівство Великої Британії та Північної Ірландії (378 ігрових балів).
2️⃣  Франція (369).
3️⃣  Японія (361).

? Врешті всі гравці отримали сертифікати учасників ігрової сесії-2018 та її окремих пригод, переможці ж – дипломи звитяжців окремих конкурсних дій та магістрів – переможців Гри, а також символічні призи з арсеналу професійного туристського знаряддя, що спонукають сягати нових вершин. До того ж у цьому році Секретаріат Гри вперше відзначив учителів – керівників команд-прототипів, що утворили делегацію переможців. Вони отримали дипломи майстрів-наставників.

 Делегацію Об’єднаного Королівства Великої Британії та Північної Ірландії – переможницю ігрової сесії-2018 склали три команди, що представляють відомі асоційовані школи ЮНЕСКО:

 «Авангард»: середня загальноосвітня школа № 119, м. Київ
 «Globetrotters»: Охтирська гімназія, м. Охтирка, Сумська обл.
 «Три компаси»: Львівська українська приватна гімназія, м. Львів

Щиро вітаємо переможців та всіх учасників ігрової сесії-2018! До нових ігор і нових перемог! Успіхів усім у цьому ігровому році!

? Інформацію щодо організації, проведення і результатів ігрової сесії 2018 р. також надано Секретаріату Національної комісії України у справах ЮНЕСКО (Ukrainian National Commission for UNESCO) та Секретаріату ЮНЕСКО (UNESCO) в Парижі для ознайомлення і поширення на між- і секторальному рівнях, серед офіційних партнерів Організації та інших зацікавлених сторін.

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

error: Content is protected !!